رادیو دیروز 26 مهر 1393 ساعت 16:58 http://radiodirooz.com/fa/doc/report/11707/ -------------------------------------------------- عنوان : رادیو فردا در هفته ای که گذشت! (شماره 33) 1393/07/15 الی 1393/07/22 -------------------------------------------------- هفت روز دیگر از دشمنی های بی پایان رسانه ی صهیونیستی – آمریکایی رادیو فردا با ایران اسلامی را نیز پشت سر گذاشته ایم. هفت روزی که طبق معمول همیشه پر است از ادعاهای بی اساس و دروغ های شاخ داری که برای کتمان حقایقی که منافع اربابانش را به خطر می اندازد، توسط این رسانه ی وابسته به کاخ سفید، مورد استفاده قرار گرفته است؛ "رادیو فردا در هفته ای که گذشت!" عنوانی برای مجله ی هفتگی رادیو دیروز است که بخشی از فعالیت های این رسانه نما را مورد بررسی قرار می دهد ... متن : رادیو دیروز گزارش می دهد؛ رسانه ی فارسی زبان وابسته به وزارت امور خارجه ی آمریکا که ماهیتا با هدف ایجاد فضای رسانه ای علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران و به سود اهداف استعمارگرایانه و بی منطق اربابانش، ایجاد شده است، هفت روز دیگر را نیز با گزارشات و برنامه هایی که پایه هایشان دروغ، تحریف حقایق، سیاه نمایی و تهمت است، پشت سر گذاشته و به سابقه ی درخشان خود در غلامی برای غرب اضافه نمود. مجله ی هفتگی رادیو دیروز در قالب سری گزارشاتی که با عنوان "رادیو فردا در هفته ای که گذشت!" منتشر می شوند، تلاش می کند تا با بررسی برخی از فعالیت های این رسانه ی دولتی آمریکا و بیان حقایق موضوعات بیان شده در این فعالیت ها، به مخاطبین خود در شناخت هر چه بیشتر این گونه ابزارهای رسانه ای دولت های غربی در جنگ نرم علیه ایران اسلامی و درک بهتر واقعیت ها، اندکی کمک نماید. آن چه در ادامه خواهید خواند، شماره ی سی و سه از این مجله ی هفتگی است که به بررسی موضوعات مختلفی از جمله ادامه ی تهمت زنی رادیو فردا به ایران اسلامی در خصوص سوریه، این بار با ادعاهایی از جنس آل سعود، خشم رسانه ی دولتی آمریکا از هر حرکت ضد داعشی در ایران، بالا و پایین پریدن این رادیوی صهیونیستی برای دفاع از یک ریشه ی فساد، تحریف حقیقت برای اثبات بی گناهی یک مُجرم امنیتی، اتهام زنی رسانه ی تحت امر رهبر مافیای مواد مخدر جهان به کشورمان و نگرانی عجیبش در این حوزه و ... خواهد پرداخت. اتهامات جدید رادیو فردا به ایران / اتهاماتی از جنس آل سعود مجله ی شماره ی سی و سوم رادیو دیروز را با پرداختن به تهمت هایی آغاز می کنیم که رسانه ی صهیونیستی آمریکایی رادیو فردا با بهره گیری از ادعاهای بی اساس مقامات رژیم ظالم آل سعود، در مورد کشورمان مطرح کرده است؛ جایی که این رسانه نما در گزارشات خود، کشورمان را به فعالیت نظامی علیه مردم سوریه، یمن و عراق متّهم نموده و از اصطلاح اشغالگر برای کشورمان استفاده می کند. رادیوی فارسی زبان کاخ سفید با بهره گیری از اظهارات ضد ایرانی وزیر امور خارجه ی عربستان سعودی در مورد مداخله ی نظامی کشورمان در سوریه، عراق و یمن علیه مردم این کشورها، با بیان این خبر که وزیر امور خارجه عربستان می گوید که ایران برای حل بحران سوریه باید نیروهای "اشغالگر" خود را از این کشور بیرون بکشد ... !، با پرداختن به گفته های وی، می آورد: در بسیاری از مناقشه ها، ایران نه به عنوان بخشی از راه حل بلکه قسمتی از مشکل است ... ! رادیو فردا با تأکید بر این که "نیروهای نظامی کشورمان در خاک سوریه، علیه مردم این کشور در حال جنگ هستند!"، عنوان می کند: آقای سعود الفیصل با "غیر مشروع" خواندن بشار اسد به عنوان رهبر سوریه گفت که در این مورد خاص می توان نیروهای ایرانی را "نیروهای اشغالگر" نامید ... ! این رسانه نما همچنین در ادامه ی گزارش خود، به نقل از این مقام رژیم آل سعود، ادعا می کند: اگر ایران می خواهد به بخشی از راه حل تبدیل شود، بایستی نیروهای خود را از سوریه خارج کند، همین کار را در مناطق دیگر نیز باید انجام دهد، چه یمن و چه عراق ... ! اما با یک نگاه سطحی به سابقه ی رفتارهای عربستان سعودی در قبال وقایع سوریه و عراق و حمایت ها یا به عبارتی بهتر مدیریت این رژیم بر تروریست هایی که در این کشورها علیه مردم بی دفاع فعالیت کرده و می کنند، به وضوح حقیقت را روشن کرده و نشان می دهد کدام طرف حامی مردم و کدام در مقابل مردم هستند. همانطور که خود رادیو فردا نیز ناخواسته می گوید کشورهای سنی عربی حاشیه خلیج فارس از جمله خود عربستان در جنگ داخلی سوریه از شورشیان مخالف رژیم بشار اسد حمایت می کنند، جنگی که از بهار ۲۰۱۱ تا کنون حدود ۱۸۰ هزار کشته بر جای گذاشته است ... ! و این درحالیست که شواهد و واقعیت های موجود به خوبی نشان می دهد که عامل اصلی این جنایات و کشتار که قربانیانشان مردم بی دفاع سوری بوده اند، تروریست هایی هستند که سلاح، پول و سایر نیازهای مادی و حتی سیاسی خود را از طریق رژیم آل سعود و دیگر حامیان افراط در اسلام تأمین کرده و می کنند. این فعالیت های ضد انسانی آل سعود در منطقه به قدری آشکار است که چندی پیش برنار اسکارسینی، رئیس سابق دستگاه اطلاعات داخلی فرانسه اذعان نمود عربستان سعودی و به ویژه شخص بندر بن سلطان، حمایت مالی و تسلیحاتی گروه های تروریستی فعال در سوریه که وفاداری خود به جریان القاعده را اثبات کرده اند، بر عهده داشته و از این طریق در جریانات سوریه اثر می گذارد. خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی به نقل از منابعی در مخالفان مسلح فعال در سوریه از نقش بارز شاهزاده سلمان بن سلطان برادرزاده پادشاه عربستان در فعالیت تروریست ها و تشکیل اتاق فکرهای منظمی از طریق عربستان در امان، پایتخت اردن برای خط دهی به گروه های شورشی خبر داده بود. یکی از فرماندهان گروه تروریستی داعش نیز که در عراق به اسارت نیروهای این کشور درآمده است در اعترافات ضمن تأکید بر نقش عربستان در فعالیت های این گروه و به ویژه وقایع تروریستی استان الانبار، از دیدارهای سران این گروه با مقامات اطلاعاتی امنیتی ریاض قبل از این جنایات و دریافت بیش از صد و پنجاه میلیون دلار و شصت دستگاه خودروی ویژه از عربستان پرده برداشت. از این ها نیز که بگذریم، همانطور که مقامات کشورمان در واکنش به این ادعاهای مطرح شده از سوی رژیم آل سعود و رسانه نماهایی مانند رادیو فردا مطرح شده است، تأکید کرده اند، این رژیم اگر نگران اشغالگری و فعالیت علیه مردم است، بد نیست نیروهای خود را از بحرین خارج کند که به وضوح دست در دست نیروهای آل خلیفه گذاشته و مردم بی دفاع را به خاک و خون می کشند. خشم رادیو فردا از هر حرکت ضد داعشی! رسانه ی فارسی زبان دولت آمریکا که تا کنون ثابت کرده است با هر گونه مخالفت جدی با داعش ناراحت و برعکس با هر گونه ظاهر سازی و حمایت از این تروریست ها خشنود می شود، این بار نیز در گزارشی این حقیقت را اثبات نمود و نشان داد که حتی ساخت یک فیلم در مخالفت با داعش می تواند تا چه حد این رسانه نما و اربابانش را خشمگین نماید. رادیو فردا در گزارشی ویژه ابراز خشم خود از ساخت فیلم "آوازهای سرزمین من" در کشورمان با این موضوع، ضمن انتقاد شدید به آن، این گونه می آورد: نهادهای دولتی در ایران همواره علاقه خاصی به حمایت مالی از پروژه هایی با مضامین مورد دفاع حاکمیت داشته اند و طی سال های گذشته بودجه های قابل توجهی را صرف ساخت فیلم هایی با مضمون جنگ ایران و عراق و یا درگیری های مردم فلسطین و لبنان با اسرائیل کرده اند. این گونه آثار که وجوه سفارشی و تبلیغاتی شان بیشتر از جنبه های هنری آنها بوده، غالبا یا به اکران عمومی درنیامده اند و یا با استقبال بسیار اندک مردم مواجه شده اند ... با گسترش بحران های منطقه و درگیری های داعش، برخی فیلمسازان با آماده کردن فیلمنامه هایی با موضوع داعش، درصدد جلب نظر نهادهای دولتی برای تأمین بودجه مورد نیاز ساخت فیلمشان برآمدند ... ! این رسانه ی صهیونیستی که از هر حرکت ضد داعشی توسط کشورمان به شدت ناراحت میشود، در ادامه ی دلایل ابراز خشم خود از ساخت این اثر هنری نیز اینگونه عنوان می کند: اما فیلم "آوازهای سرزمین من" که به نوعی محصول مشترک ایران و لبنان محسوب می شود، از حمایت های مادی و معنوی حزب الله لبنان هم بی بهره نیست و حتی سید جواد حسن نصرالله، فرزند سید حسن نصرالله (دبیرکل حزب الله لبنان) سر صحنه فیلمبرداری این اثر در لبنان حضور پیدا کرده است ... ! "آوازهای سرزمین من" عنوان فیلمی با موضوع جنایات داعش است که به کارگردانی عباس رافعی در حال ساخت می باشد و تا کنون بیش از هشتاد درصد مراحل ساخت خود را طی کرده است؛ این اثر به داستانی واقعی می پردازد که در جریان جنایات گروه تروریستی نکفیری داعش در روستای ربله از سوریه به وقوع پیوسته است. کارگردان این اثر در گفتگویی که چندی پیش با خبرگزاری فارس انجام داده بود، به خوبی دلایل خشم رادیو فردا از این گونه آثار را بیان داشته و با پرداختن به مواردی که او را مجاب کرده است به موضوع داعش در فیلم خود بپردازد، نشان می دهد چه چیزی این رسانه نما را این گونه برافروخته است. عباس رافعی کارگردان فیلم سینمایی "آوازهای سرزمین من" در خصوص دلایل خود برای ساخت این اثر تأکید می کند: "من فکر می کنم یک هنرمند یک نقاش و یک مجسمه ساز باید نسبت به حوادث پیرامون خود حساس باشد و فقط چند متری خود را نبیند الان موضوعی که در منطقه در صدر اخبار قرار دارد موضوع تکفیری ها گروهک تروریستی داعش است که وظیفه هر مسلمان مومنی است تا صف خود را از این ها جدا کند ... ما هنرمندان به وسیله فیلم ساختن می توانیم صف خود را از این ها جدا کنیم و اسلامی را که آنها تبلیغ می کنند اسلام راستین و واقعی نیست ... ما در حد توانمان که ابزارمان هم سینما است می توانیم به روشنگری بپردازیم ... " و روشنگری علیه داعش و دیگر تروریست های تکفیری منطقه، دقیقا همان چیزی است که رادیو فردا مدت هاست برای جلوگیری از آن تلاش می کند تا مبادا با برداشته شدن پرده از چهره ی این جنایت کاران، دست شوم اربابانش نیز رو شده، نقشه های شیطانی شان بر ملا شود. دفاع تمام قد رادیو فردا از مفسد اقتصادی سیاسی مشهور یکی دیگر از مواردی که در طول این بازه ی هفت روزه، بیش از حد مورد توجه رسانه ی صهیونیستی آمریکایی رادیو فردا قرار گرفته بود، دفاعیات این ابزار رسانه ای غرب از یک مفسد سیاسی اقتصادی بزرگ است؛ جایی که رادیو فردا در گزارشات خود، ضمن حمله به نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی که خواهان برگزاری علنی دادگاه های مهدی هاشمی بودند، اتهامات وارده بر وی را ناعادلانه، بی دلیل و از روی دشمنی های سیاسی با پدرش اکبر هاشمی رفسنجانی عنوان نمود. رادیو فردا در این گزارشات به منظور مقابله با درخواست این نمایندگان مردم، این گونه ادعا می کند: این نمایندگان در حالی از برگزاری علنی دادگاه مهدی هاشمی دفاع می کنند که در سال های گذشته دادگاه اغلب متهمان سیاسی و امنیتی پشت درهای بسته و به صورت غیر علنی برگزار شده است و این متهمان حتی از داشتن وکیل مدافع بی بهره بوده اند ... ! این ادعا درحالی طبق معمول همیشه از سوی رادیوی تحت امر وزارت امور خارجه ی آمریکا مطرح می شود که همانند همیشه حتی یک مورد نیز برای اثبات درستی آن بیان نمی شود و تنها به طرح ادعایی کلی برای اثر گذاری بر روی ذهن آن بخش از مخاطبانی که بی دلیل به این رسانه نما اعتماد کرده اند، اکتفا می کند. این رسانه ی آمریکایی در ادامه نیز به رد اتهامات مربوط به مهدی هاشمی پرداخته و در بخشی از گزارش خود تأکید می کند: پرونده نفتی استات اویل یکی از موارد اتهامی آقای مهدی هاشمی است که تا کنون مطرح شده و به فساد مالی در این پرونده متهم شده است. این در حالی است که محمود علیزاده طباطبایی، وکیل آقای هاشمی، این اتهام را نیز سیاسی می داند و معتقد است که طرح این دعوا به دلیل تسویه حساب سیاسی با اکبر هاشمی رفسنجانی است ... ! اما بد نیست برای رادیو فردا یادآوری کنیم که پرونده ی استات اویل تنها در ایران مطرح نشده است که دلیلش دشمنی با پدر مهدی هاشمی باشد، بلکه این پرونده از سال ها قبل در نروژ و حتی آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است و دادگاه هایی در نروژ و حتی ایالات متحده به پرداخت رشوه و فساد در جریان برنده شدن این شرکت نفتی در مزایده ای که به فعالیت در کشورمان مربوط می شده است، اذعان نموده و استات اویل را به پرداخت جریمه هایی سنگین محکوم کرده اند و حتی مقامات ارشد این شرکت نیز به همین دلیل استعفا داده اند. جالب است بدانید که برای اولین بار نام مهدی هاشمی در این پرونده در دادگاه ها و رسانه های نروژی مطرح گردیده است. رادیو فردا و نقاشی نسخه ای جدید از "چهره ی مظلوم یک مجرم"! چند وقتی است که رسانه ی فارسی زبان دولت آمریکا به بهانه هایی مختلف تلاش می کند تا از مجرمین با جرایم گوناگون، دفاع کرده و با تحریف واقعیت های موجود در خصوص جرایمی که آنان مرتکب شده اند، محاکمه و بازداشت آنان را نوعی بی عدالتی و اثباتی برای وجود نقض گسترده ی حقوق بشر در کشورمان نشان دهد. رادیو فردا پس از دفاع همه جانبه و مظلوم نشان دادن چهره های مجرمی مانند غلامرضا خسروی، صبا آذرپیک، اردشیر امیر ارجمند، امیر میرزایی حکمتی، سعید شیرزاد و ... و حتی چهره های تروریستی مانند عبدالمالک ریگی و ...، این بار پرونده ای جدیدی به دست گرفته است که نام غنچه قوامی در آن مطرح است. این رسانه ی آمریکایی در گزارشی ضمن بیان این خبر که ايمان قوامی، برادر غنچه قوامی، از اعتصاب غذای خشک خواهر خود در زندان اوين پس از ۱۰ روز اعتصاب غذای تر خبر داده است ... !، برای مظلوم جلوه دادن این مجرم امنیتی، می آورد: غنچه قوامی، شهروند ۲۶ ساله ايرانی بريتانيايی، در خرداد ماه گذشته هنگامی که برای تماشای مسابقه واليبال به ورزشگاه آزادی رفته بود بازداشت وسپس آزاد شد. او نهم تير و هنگامی که برای گرفتن وسايل شخصی اش به دستگاه قضايی مراجعه کرده بود، مجددا بازداشت و زندانی شد ... ! به گفته ی رادیو فردا نرگس محمدی، از زندانيان سياسی سابق و فعال حقوق بشر نيز از مادر غنچه قوامی خواسته تا "در راهی که غنچه در آن قدم برداشته نا اميد و خسته نشود." ... ! اما این ابزار رسانه ای غربی یادش رفته است در گزارش خود شفاف بگوید که منظور از ناامید نشدن از این راه، دقیقا کدام مسیر است؟! آیا آنان باید امیدوار باشند که روزی موفق شوند دیدارهای تیم ملی والیبال مردان کشورمان را از نزدیک ببینند یا باید خستگی ناپذیر بر مسیر تبلیغ علیه نظام و مردم جمهوری اسلامی ایران و منافع دشمنان غربی این ملت گام بردارند؟! این رسانه ی صهیونیستی مأموران حکومتی کشورمان را به صحنه سازی و دروغ متهم کرده و برای اثبات این دروغ که غنچه قوامی دست به اعتصاب غذا زده است، عنوان می کند: خانواده قوامی در ابتدای هفته جاری به وب سایت کلمه گفتند که ماموران با صحنه سازی می خواستند به بهانه ملاقات، از آنها فیلم بگیرند تا اعتراف کنند که دخترشان در اعتصاب غذا نیست ... ! این در حالیست که بعضا منابع گویای این نکته است که اصلا اعتصابی در کار نبوده و این ادعاها تماما بازی و جنجال های رسانه های غربی و دست آویزهای داخلی آنان است. جالب است که خود رادیو فردا نیز در بخشی از گزارش خود ناخواسته به حقیقت اذعان نموده و تأکید می کند که محمود عليزاده طباطبايی، وکيل غنچه قوامی، روز يکشنبه ۶ مهر گفته بود که به تازگی با صدور قرار مجرميت و کيفرخواست، پرونده موکلش به شعبه اول دادگاه انقلاب فرستاده و وی به "تبليغ عليه نظام" متهم شده است ... مقامات قضایی کشورمان نیز بارها در سخنان خود تا کنون تأکید کرده اند که محاکمه و بازداشت غنچه قوامی هیچ ربطی به ورزش و علاقه ی او به دیدن مسابقات ورزشی مردان نداشته است و هر چند او در محلی ورزشی بازداشت شده باشد، اما دارای جرایمی امنیتی است که به همین دلیل نیز محاکمه می شود. تلاش تکراری رادیو فردا برای تبلیغ منفی علیه ایران اسلامی آخرین موضوع مجله ی شماره ی سی و سه را نیز به یکی دیگر از تبلیغات ضد ایرانی ررسانه ی فارسی زبان وزارت امور خارجه ی آمریکا اختصاص داده ایم؛ جایی که رادیو فردا در ادامه ی دشمنی خود با ملت ایران، در گزارشی، ضمن پنهان کردن جایگاه ایالات متحده در بحث تولید، قاچاق و همچنین مصرف مواد مخدر، مدعی می شود که یکی از بزرگترین محموله های قاچاق مواد مخدر کشف شده در آلمان، از ایران به آن جا فرستاده شده است. رادیوی دولتی ایالات متحده در گزارشی با عنوان "کشف بزرگ ترین محموله هرویین در آلمان از کامیون حامل خیارشور ایرانی"، ضمن اعلام این خبر، می آورد: پليس آلمان روز پنجشنبه ۱۷ مهرماه از کشف يک محموله ۳۳۰ کيلوگرمی هرويين در یک کاميون حامل خيارشور و سير ترشی ايرانی خبر داد ... اين محموله که در شهر اسن در ايالت غربی نورت راين وستفاليا کشف و ضبط شد، بزرگترين محموله قاچاق کشف شده در آلمان طی چند دهه گذشته محسوب می شود. به گفته مقامات پليس، اين محموله ۳۳۰ کيلوگرمی از مجموع محموله های کشف و ضبط شده توسط پليس آلمان طی يک سال گذشته (۲۷۰ کيلوگرم) بيشتر است ... گفته می شود که اين حجم از هرويين برای ۱.۳ ميليون بار مصرف کافی است ... ! اما جالب این جاست که در حالی رادیو فردا نام ایران را این گونه پُررنگ و درشت می کند که بنا به گفته ی خودش هنوز پلیس آلمان تأیید نکرده است که این محموله از ایران راهی آلمان شده باشد و همچنین در بررسی های پلیس دو آلمانی و یک هلندی بازداشت شده اند و حتی آنان به گروهی سوری عراقی مشکوک هستند، که در هر صورت جمهوری اسلامی ایران هیچ نقشی در این داستان نداشته است. اما جدای از این که ایران و ایرانی در این محموله ی بزرگ مواد مخدر نقشی دارد یا ندارد که یقینا جوابش منفی خواهد بود، این جا این سوال مطرح است که اگر رادیو فردا این گونه نکرانی عظیمی در این حوزه دارد، چطور در برابر رفتار اربابان خود، بخصوص دولت ایالات متحده ی آمریکا و سازمان اطلاعات و جاسوسی این کشور (سیا) لبانش را به هم دوخته است؟! درحالی رادیو فردا تلاش می کند تا نگاه مخاطبان خود را به کشورمان منفی سازد، که ایالات متحده آمریکا و سازمان سیا جریان مواد مخدر را از تولید تا مصرف در کنترل خود داشته و نام خود را به عنوان رهبران بی رقیب این جریان در جهان مطرح ساخته اند. برای اثبات این موضوع تنها کافیست تا به میزان مواد مخدر تولید شده در افغانستان از سال های ۲۰۰۱ که نیروهای آمریکایی به این کشور قدم گذاشته اند تا کنون، بخصوص در مناطق شرقی و جنوبی این کشور که تحت کنترل نیروهای ایالات متحده بوده است، مورد مقایسه قرار دهید؛ که به دلیل تکرار بسیار آن در شماره های پیشین این مجله، از بازگو کردن آن خودداری می کنیم. این واقعیت که آمریکا تلاش می کند تا با مدیریت تمامی مراحل کاشت، تولید، صادرات و قاچاق و حتی تأمین بازار مصرف برای مواد مخدر، نام خود را به عنوان تنها رهبر مافیای این مواد افیونی در جهان مطرح سازد، نه تنها سخن ماست، بلکه بسیاری از افراد هوشیار و محقق آمریکایی نیز، خود به این موضوع اذعان نموده اند. کتاب "مواد مخدر و دموکراسی در آمریکای لاتین: تأثیر سیاست های آمریکا" که در سال ۲۰۰۶ میلادی به نوشته ی ولتا یانگرز و الین روزین منتشر گردید، کتابی که با عنوان "معتاد کردن آمریکا: اسب تروجان" به قلم رودنی استیچ در سال ۲۰۰۷ میلادی منتشر شد و ... تنها بخشی از این موارد است که با بیان دلیل و مدرک و با استفاده از منابعی غیر قابل انکار از این حقیقت و فعالیت های آمریکا و سازمان های دولتی این کشور پرده برمی دارند. آنچه در بالا خوانده اید، شماره سی و سوم از مجله ی هفتگی رادیو دیروزف مربوط به هفته ی سوم از مهر ماه سال ۱۳۹۳ است که تحت عنوان "رادیو فردا در هفته ای که گذشت!" منتشر گردیده و به بررسی بخشی از مهمترین فعالیت های ضد ایرانی این رسانه ی وابسته به کاخ سفید در هر هفته می پردازد.